Přihlásit
Zobraz heslo

Domácí chleby - Recepty



1kg hladké mouky, 3 lžičky soli, 2 lžičky kmínu, 60 g droždí, 2 lžíce octa, 1 kostka cukru, 6 dl vlažné vody, hrubá sůl a kmín na posypání. Postup přípravy receptu: Do 2dlvody rozdrobíme droždí a přidáme kostku cukru. Necháme vzejít kvásek. Do mísy připravíme prosátou mouku, sůl, kmín, 2 lžíce octa, přidáme kvásek a vodou řádně zaděláme těsto. Propracované necháme v míse na teplém místě vykynout. Vykynuté těsto srazíme a znovu necháme kynout. Těsto dáme na plech, který vymažeme pouze pod těstem a ještě 20 minut necháme kynout. Pak ho dáme do předehřáté trouby péci. Nejprve pečeme asi 20 minut naplno, pak 30 minut při polovičním výkonu a po vypnutí trouby necháme ještě asi 10 minut stát. Během pečení chléb občas potíráme vodou. Upečený chléb ještě potřeme vodou,osolíme hrubou solí a pokmínujeme. A nebo si nechte čestvý, voňavý Domácí chléb donést rovnou domů naší donáškovou službou!

Domácí bramborový chléb - Suroviny 180 g hladké mouky 70 g žitné celozrnné 1 na jemno strouhaná středně velká syrová brambora 150 ml vlažné vody 1 lžíce sádla 1/2 lžíce octa 1 lžička soli 1 lžička kmínu 1/2 lžičky cukru 1/2 kostky droždí Postup prípravy Krok 1 Droždí rozdrobíme, smícháme s cukrem, necháme chvilku stát, aby se rozpustilo, poté přidáme ostatní suroviny (těsto bude díky bramboře trochu lepit), dáme kynout na 2 hodiny, každou půl hodinku znovu promísíme. Krok 2 Po vyknynutí dáme na plech s pečícím papírem, necháme ještě tak 15-20 minut kynout Krok 3 Pečeme na 200st 40-45 minut, během pečení potřeme 2x osolenou vodou s trochou octa.

Domácí chléb bez hnětení - Tento chleba vytvořit je opravdu velice jednoduché - Suroviny 3 hrnky hladké chlebové mouky 1 hrnek žitné chlebové mouky 1 lžička kmínu 2 lžičky soli půl lžičky sušeného droždí slunečnicová semínka 1 lžička octa 2 hrnky studené vody Postup prípravy Krok 1 Všechny sypké suroviný promíchame a přidáme ocet a vodu. Krok 2 Vznikne nám takové /patlavé/ těsto,které necháme při pokojové teplotě 12-18 hodin kynout. Krok 3 Potom těsto prohrabneme vařečkou posypeme moukou a necháme ho ještě tak cca 30 minut kynout. Krok 4 Mezitím si připravíme pekáč ve kterém budeme chleba péci. Krok 5 Dáme ho do rozpalené trouby na 230 nahřát. Krok 6 Pak snížíme na 220 odkryjeme a bez víka cca 15 minut do křupava.

Cibulový chleba - pro každou příležitost - Suroviny 0.5kg hladké mouky 1/2 lžičky octu 1/2 lžičky cukru 1 a 1/2 lžičky soli půlka droždí/celá kostka 42g/ cca 300ml vody 3 cibule trochu sádla na osmažení cibule Postup prípravy Krok 1 Cibuli si osmažíme na sádle do zlatova. Krok 2 Uděláme těsto a nakonec vmíchame cibuli a necháme kynout. Krok 3 Potom uděláme bochánek dáme na pečicící papír a necháme ještě trochu kynout. Krok 4 Pečeme ve vyhřáté troubě 180 cca 45minut. Krok 5 Během pečení potíráme slanou octovou vodou. Krok 6 Zkoušeli jsme dát místo cibule i vlašské ořechy.

Chlieb s makom a bielym sezamom - Výborný chlebík so “křupavou” kôrkou, voňavý, domáci…. Chlieb nekupujem, ale pečiem doma, a aj pečivo. Chlieb je vždy iný a vždy je výborný. Semienka pridám také, aké mám alebo na aké máme s dcérou chuť. Tentokrát som pridala mak a k nemu biely sezam. Veľmi dobrá voľba, hoci sezam až tak cítiť nebolo, ale mak áno, mňam a tá vôňa… :-) Nabudúce chlieb vymiesim v sezame. Suroviny múka špaldová hladká 500g voda teplá prevarená 330ml droždie čerstvé 1/2 kocky agáve 1 PL (môžete použiť med) soľ nerafinovaná morská mak nemletý 5 PL sezam biely 5 PL Postup prípravy Krok 1 Do misky som naliala teplú vodu, pridala agáve a prstami rozdrobila droždie. Prikryla som malým tanierikom a nechala kvások odpočívať, asi 5 minút. Krok 2 Vo väčšej mise som zmiešala múku so soľou, makom, sezamom a pridala som aj kvások. Zo zmesi som vymiesila cesto (cca 10 minút), ktoré som, múkou vysypanej mise, nechala kysnúť 30 minút pod prikrytou utierkou. Zapla som rúru na 230°C a vložila do nej sklenený pekáč aj s vrchnákom. Po polhodine som opäť cesto premiesila a nechala vykysnúť v oválnej miske, ktorú som vystlala papierom na pečenie. Po podkysnutí, asi 15 minútach, som pekáč vybrala, opatrne dala dolu vrchnák a chlieb som pomaly z papiera na pečenie "prevrátila" do pekáča, prikryla vrchnákom a dala piesť do rúry 30 minút na 220°C. Po polhodine som vrchnák z pekáča dala dole a ešte 10 minút nechala dopiecť na 200°C. Krok 3 Po vybratí z rúry som chlieb umiestnila na mriežku a zabalila do utierky vychladnúť. Krok 4 Chlieb som piekla neskôr večer a vôbec som neodolala ho ochutnať. V chladničke som mala odložený môj domáci šípkový džem, posledné 2KL (proste som si ho šetrila na špeciálnu príležitosť). Chlieb som natrela "maslom" ALSAN bio (chuťovo mi veľmi pripomína klasické živočíšne maslo) a šípkovým džemom. To bola teda dobrota!!! Krok 5 Dobrú chuť :-)

Celozrnný kváskový žitný chléb - Pojďme si spolu upéct chutný, zdravý a jednoduchý chléb, který si zvládne v domácích podmínkách připravit každý. Na rozdíl od klasického chleba, který koupíte ve většině supermarketech, se náš bude lišit v několika ohledech a to převážně svojí kvalitou, pozitivním působením na naše tělo a také svoji odlišnou chutí (mírně nakyslou). V „běžných“ obchodech je poměrně těžké narazit na celozrnný chléb, který by byl vyroben za pomoci kvásku a ne za pomoci kvasnic. Použití kvásku v pečivu má hned několik výhod (výhody kvašených potravin řešíme zde). Prodlužuje trvanlivost pečiva, které je tak méně náchylné ke vzniku plísní, pečivo je lépe stravitelné a z důvodu vyšší využitelnosti minerálů působí lehce zásadotvorně na náš organismus. Další věcí, která hraje významnou roli, je druh použité mouky. Do většiny pečiva se používá mouka pšeničná, která obsahuje pro lidský trávicí trakt agresivní formu lepku (glutenu). My v receptu použijeme mouku žitnou, kterou lidský organismus z důvodu méně agresivní formy lepku lépe snáší. Žito obsahuje oproti pšenici také více rozpustných forem vlákniny a má vyšší zastoupení vápníku, fosforu a draslíku. Ingredience na jeden velký bochník (cca 1500 g): 1 Kg hladké celozrnné žitné mouky 800 ml vody Kvásek – na každých 100 g mouky, by mělo být cca 15 g kvásku Lžíce soli Lžíce kmínu Chléb je možné připravit z polovičního množství ingrediencí! Postup: V míse smícháme 500 g mouky spolu s 500 ml vody a také přidáme kvásek (lze si řict i u nás v pekařství). Vše důkladně promícháme. Těsto zakryjeme potravinářskou fólií a necháme ho v klidu a teple (stačí dát na topení) 10 – 12 hodin pracovat. Po 12 hodinách si z kvásku, který se Vám v míse spolu s moukou vytvořil, odeberte několik lžic do skleničky na další chléb (uchovávejte v lednici). Ke kvásku přisypte zbytek mouky, přidejte sůl a kmín. Přilijte zbytek vody, tedy cca 300 ml (raději méně a potom přidat, aby těsto nebylo moc řídké) a vše důkladně promíchejte. Výsledné těsto můžete rovnou přelít do předem vysypané formy (vysypat třeba hladkou moukou) a poté ho nechte 2 hodiny kynout na teplém místě. Po vykynutí těsta předehřejte troubu na 250 stupňů, kam dejte chléb na 15 minut zprudka zapéct (vytvoří se pěkná kůrka), pak stáhněte teplotu na 180 – 200 °C a pečte dalších 45 minut. Pokud se vše správně povedlo, výsledek by měl být na světě. Než budete chléb vyklápět, je potřeba ho nechat nejprve vychladnout, jinak se Vám srazí. Základ kvásku Základ kvásku Hotový kvásek (po 10 - 12 hodinách) Hotový kvásek (po 10 – 12 hodinách) Smíchání kvásku se zbytkem surovin Smíchání kvásku se zbytkem surovin Nevykynuté těsto Nevykynuté těsto Upečený chléb ve formě Upečený chléb ve formě Stačí už jen ukrojit :-) Stačí už jen ukrojit :-) Cena: Při prvním pečení Vás chléb přijde na cca 50,- (30,- mouka a 20,- kvásek), ale při dalším už jen 30,- (kupujete už jen mouku). Za 30,- dostanete, nutričně hodnotný chléb, plný vlákniny, zdravých tuků, bílkovin a minerálních látek. Jak se říká: „Za málo peněz, hodně muziky.“ Nutriční hodnoty ve 100 g: Energie: 253 kcal / 1070 kJ Sacharidy: 46 g Bílkoviny: 9 g Tuky: 1,8 g Vláknina: 8 g

echleba,s.r.o. Donaska peciva pekarem domu.